Soms zal je in de bankomgeving een foutenboodschap krijgen, als je probeert een bankrekening te koppelen met OkiOki.
Oorzaak: mandaat op de rekening / instellingen van rechten/volmachten
Voor bepaalde bankrekeningen kan je als volmachthebber met je huidige volmacht inderdaad geen rekeninginfo delen met derde partijen. De volmachtgever moet je hiervoor eerst toelating geven. Neem contact op met je kantoor voor meer info.
Hoe pak je dat best aan?
Neem contact op met je bankkantoor of de helpdesk van de bank en geef hen mee dat je een probleem hebt om je rekening te koppelen met OkiOki. OkiOki is een erkende betaalinstelling actief in België die via de PSD2 wetgeving toegang heeft tot bankgegevens van klanten die daarvoor de toestemming geven.
Vraag je bankier om het volgende te controleren:
- Ondersteunt de bank de koppeling van jouw rekening (type) via de PSD2 API's?
- Zijn er specifieke mandaten in voege op je rekening, waardoor je die koppeling niet kan leggen?
Vraag hen welke stappen je moet zetten om dit in orde te krijgen. Als ze vragen hebben kunnen ze ook steeds terecht bij OkiOki via: support@okioki.be
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.