Om e-facturen te kunnen ontvangen, moet OkiOki je toegangspunt zijn tot het Peppol netwerk. OkiOki zal je automatisch trachten te registreren op haar toegangspunt. Op die manier hoef jij helemaal niets te doen en komen straks je e-facturen automatisch toe in OkiOki.
Ben je reeds geregistreerd bij een toegangspunt?
Ben je echter geregistreerd bij een ander Peppol toegangspunt dan kan OkiOki je niet registreren op haar toegangspunt. Om toch je e-facturen te kunnen ontvangen in OkiOki moet je je uitschrijven bij je actuele toegangspunt. Van zodra je daar niet mee geregistreerd bent, zal OkiOki je dan automatisch registreren op haar toegangspunt.
Om je uit te schrijven bij je actuele toegangspunt moet je hen een verzoek tot uitschrijving per mail versturen. Daarbij vermeld je je ondernemings/BTW-nummer.
Niet alles komt toe als e-factuur
Niet alle facturen zullen via Peppol naar jou worden gestuurd. De e-facturatie verplichting is vandaag alleen maar van toepassing op ‘facturen’ van ‘Belgische’ bedrijven. Dus wat zal je nog steeds via andere kanalen ontvangen :
- Niet-facturen : bonnetjes, betalingsuitnodigingen van verzekeraars, boetes, …
- Facturen van buitenlandse leveranciers, denk aan Facebook, Google, Amazon, …
Veel documenten zullen dus nog steeds via je mailbox of leveranciersportalen tot bij jou komen. Gelukkig heeft OkiOki daarvoor nog steeds als enige speler in de markt haar unieke oplossing via de integratie met je mailbox en met leveranciersportalen.
Naast het Peppol netwerk kunnen je documenten dus ook nog via de volgende kanalen in OkiOki terecht komen :
- Integratie met je mailbox
- Integratie met je leveranciersportalen
- Cloud opslag : Google Drive, OneDrive, Dropbox
- Doorsturen naar je persoonlijke OkiOki e-mailadres
- Een foto maken met je OkiOki app
- Opladen in OkiOki
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.