OkiOki probeert zoveel mogelijk voor jou te automatiseren. Zo probeert ze ook via OCR op een factuur te herkennen dat deze betaald wordt via domiciliëring. In onderstaande factuur herkent ze bijvoorbeeld de tekst "Factuur gedomicilieerd met ref."
Van zodra dat OkiOki weet dat een factuur wordt gedomicilieerd, gaat ze deze automatisch voor jou snoozen (voor een periode van 2 weken) en niet als to-do markeren.
Van zodra de gedomicilieerde transactie wordt uitgevoerd door je bank en in OkiOki verschijnt, dan gaat OkiOki deze transactie linken met de gesnoozede factuur. Op die manier werkt ze deze factuur weg in de achtergrond. Van zodra de link is gelegd, stuurt ze deze factuur ook door naar je accountant.
Mocht de transactie binnen de snooze-termijn (2 weken) niet verschijnen, dan zal OkiOki de factuur unsnooze'n en komt deze toch op je takenlijstje terecht. Dit kan zich bijvoorbeeld voordoen wanneer het saldo op je rekening ontoereikend was en de domiciliëring niet kon worden uitgevoerd door de bank. Zo vermijden we dat je met een onbetaalde factuur blijft zitten en vermijden we mogelijke boetes.
Samengevat:
1. Gedomicileerde factuur komt binnen
2. OkiOki snoozet deze voor 2 weken (en deze komt dus niet op je to-do lijst)
3. De betaling gebeurt en de transactie komt binnen in OkiOki
4. OkiOki linkt de transctie met de factuur en je factuur
Tip: Mocht OkiOki je factuur niet herkennen als gedomicileerde factuur, bezorg deze factuur dan even aan support@okioki.be en dan maken zij OkiOki weer wat slimmer voor jou zodat ze dat in de toekomst wel doet.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.