OkiOki leest via beeldherkenningssoftware de gegevens van je kredietkaart uitgavenstaat uit. Omdat dergelijke software nooit 100% accuraat is, kan er wel eens een foutje sluipen in de gegevens van je uitgavenstaat.
Hoe weet ik of de gegevens niet correct zijn?
OkiOki controleert altijd of het totaal bedrag van de uitgavenstaat overeenkomt met het totaal van de bedragen van alle bijhorende transacties.
Detecteert ze een verschil dan gaat ze je dat aangeven via een icoontje () op het kaartje van je uitgavenstaat.
In het detail van je uitgavenstaat gaat ze je dat ook nog eens expliciet vermelden. Hierbij nodigt ze je uit om een nieuwe versie van je uitgavenstaat op te laden.
Waarom zijn de gegevens niet correct?
Er zijn verschillende mogelijkheden waarom je gegevens niet correct worden uitgelezen:
- De foto kan van een slechte kwaliteit zijn.
- Het document kan in verschillende richtingen gevouwen te zijn waardoor de tekstregels niet mooi horizontaal lopen en het algoritme de gegevens niet correct kan opnemen.
- Het algoritme verwacht meerdere pagina’s. De coverpagina met het totaal, de detailpagina met alle transacties met onderaan nogmaals het totaal. En indien er meerdere detailpagina's zijn verwacht ze ook al deze pagina's gezien op de laatste detailpagina het totaal wordt vermeld.
Hoe dit te verhelpen?
- Maak steeds een foto waarbij de uitgavenstaat mooi horizontaal ligt. Schuine transactieregels kan OkiOki niet uitlezen.
- Zorg ervoor dat je uitgavenstaat steeds volledig is. In OkiOki kan je altijd makkelijk afzonderlijke foto's van afzonderlijke pagina's samenvoegen tot één document.
- Kies ervoor om de PDF van je uitgavenstaat uit je bankomgeving te downloaden, in plaats van een scan of foto te nemen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.