Er zijn 2 manieren waarop documenten bij je accountant terecht kunnen komen
OkiOki stuurt het automatisch door
OkiOki stuurt je document automatisch door naar je accountant, zodra ze weet dat het document relevant is voor de boekhouding. Dat gebeurt meestal in 3 gevallen:
- Als OkiOki een document kan matchen met een transactie.
- Als het om een verkoopfactuur gaat.
- Als OkiOki zelf kan herkennen dat het om een document gaat dat is betaald met kredietkaart of domiciliëring. Dan snoozet ze het document en stuurt ze het door naar je accountant.
OkiOki stuurt het door na jouw tussenkomst
Dit komt voor als OkiOki niet zeker weet of een document naar je boekhouder mag omdat ze zelf geen transactie vindt. Dan zal OkiOki het document op je takenlijstje zetten en is het aan jou om aan te geven of en hoe die factuur is betaald. Zodra jij een van de volgende acties onderneemt, stuurt OkiOki het document door naar jouw boekhouder:
- Je zet een betaalherinnering.
- Je geeft aan dat het document met kredietkaart, privé geld of cash geld is betaald.
- Je snoozet een document.
- Je voegt een tag en/of opmerking toe aan een document en markeert het als 'Klaar'.
Verwijder je een document, dan verzendt OkiOki het natuurlijk niet naar je accountant.
Je kan bovendien ook instellen dat je documenten altijd pas naar je accountant gaan als jij het zelf aangeeft. Dit is handig als je een analytische boekhouding hebt en je bijvoorbeeld bij ieder document voor je accountant wil aangeven op welke vestiging of project dit document ze dit mogen boeken. In dit artikel leggen we uit hoe je dit kan instellen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.