Als je klant geworden bent bij OkiOki via je accountant, dan hoef je hiervoor niets te doen. In dat geval stelt jouw accountant deze instellingen zelf in.
Als je zelf klant bent geworden bij OkiOki, kan je je accountant toevoegen in het “Accountant” scherm onder “Koppelingen”. Je documenten kunnen op verschillende manieren bij de boekhoudsoftware geraken. In dit scherm kies je uit de volgende opties:
Handmatig
Er is geen directe koppeling met de boekhoudsoftware. Jij gebruikt OkiOki als ondernemer, maar bezorgt aan het einde van de maand of kwartaal de documenten eigenhandig aan je boekhouder.
OkiOki verstuurt alle documenten naar de boekhoudsoftware via jouw persoonlijke gerelateerd e-mailadres. Pakketten zoals Winbooks, Exact Online, Octopus, Yuki, Basecone, Zensoft, Wings, Clearfacts... bieden klanten e-mailadressen aan waar ze hun documenten naartoe kunnen sturen. Als je hier deze e-mailadressen opgeeft, dan zal OkiOki zelf de documenten naar deze adressen sturen.
OkiOki kan 3 type documenten onderscheiden:
- Aankoopfacturen
- Verkoopfacturen
- Diverse documenten
Per type document kan je een afzonderlijk e-mailadres opgeven als het boekhoudpakket dat faciliteert zoals bij Winbooks, Exact Online en Octopus. Is er maar 1 e-mailadres beschikbaar (zoals bij Yuki het @yukiworks adres), dan kan je ervoor opteren om alle documenten naar dat ene adres te sturen.
In het geval jouw accountant Exact Online of Admisol gebruikt is het belangrijk dat hij of zij het OkiOki afzenderadres 'whitelist'.
FTPs/sFTP
In het geval je boekhouder met een 'on-premise' boekhoudpakket werkt, kan OkiOki de documenten via FTP naar een fileserver verzenden. Dit is bijvoorbeeld zo voor Absolut of Expert/M.
Je kan dan je FTP setup configureren en een map kiezen waar de documenten in terecht zullen komen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.