Wanneer OkiOki transacties of documenten vindt, die ze (nog) niet zelf kan matchen, vraagt ze je hulp via het to-do lijstje of takenlijstje. Er zijn vier mogelijke taken die kunnen verschijnen op je to-do lijst:
1. OkiOki vindt een factuur die nog niet betaald is.
Wanneer OkiOki aankoopfacturen ophaalt die nog niet betaald zijn, zal ze die dus ook niet kunnen matchen aan een transactie. Je kan deze to-do op 2 manieren aanpakken:
- Je kan een betalingsherinnering zetten. OkiOki zal je dan later aan de onbetaalde aankoopfactuur doen herinneren.
- Je kan de factuur meteen betalen in OkiOki door de QR-code te scannen (voor klanten van Belfius, ING, BNPPF, Fintro en KBC).
2. OkiOki ontbreekt documenten.
Als OkiOki een transactie niet kan matchen aan een document, zal ze die transactie op je to-do lijstje zetten. Het gaat dan vaak over papieren facturen of bonnetjes, denk maar aan een restaurantrekening, die je zelf nog even moet toevoegen aan OkiOki. Indien OkiOki een transactie ophaalt, waarvoor geen bonnetje nodig is, kan je dat ook eenvoudig aangeven.
3. OkiOki vindt een document zonder banktransactie.
Documenten die betaald werden met kredietkaart zal OkiOki zoveel mogelijk zelf proberen te herkennen. Als dat niet lukt, zet ze het document op je to-do lijstje. Ook documenten betaald met privé geld of cash zal OkiOki niet kunnen matchen aan een banktransactie. Ze zal die dan op je to-do lijstje zetten, waar jij eenvoudig kan aanduiden dat het document betaald is met kredietkaart, privé geld of cash.
4. OkiOki archiveert niet-financiële documenten.
Ook attesten voor je personenbelasting, contracten, jaarverslagen… wil je misschien in OkiOki archiveren. Aangezien die documenten geen facturen of bonnetjes zijn, zal OkiOki ze ook niet aan transacties kunnen matchen en komen ze dus op je to-do lijstje te staan. Daar kan je ze dan markeren als ‘Geen factuur of bonnetje’. Zo verdwijnen ze van je to-do lijst, maar kan je ze wel steeds terugvinden in je OkiOki archief.
Via de to-do lijst en het snelmenu kan je dus snel de taken die OkiOki niet automatisch kan volbrengen zelf nog in orde maken. Het grote nummer midden op je OkiOki dashboard is het enige wat je in de gaten moet houden. En ook daar helpt OkiOki je bij!
Herinneringsmail
OkiOki stuurt jou een e-mail om je te herinneren aan de taken die nog op je lijstje staan. Wanneer je die e-mail krijgt, dat bepaal je helemaal zelf. Je kan in de instellingen het moment kiezen dat jou het beste uitkomt. OkiOki zal jou ook een herinneringsmail sturen als je nog een onbetaalde factuur op je takenlijstje hebt staan of als er nog een kredietkaart uitgavenstaat nodig is aan het einde van de maand.
Klaar voor een nieuwe feature? Lees hier alles over het boekingsdetail en wat je er allemaal kan doen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.