inleiding
Als accountant vraag je je af waarom de CODA-bestanden voor bepaalde rekeningen niet doorkomen, zelfs als er geen foutmelding op OkiOki verschijnt. Dit artikel legt de mogelijke oorzaken uit en biedt oplossingen.
Context
OkiOki genereert CODA bestanden op basis van de data die wij krijgen van de bank, via de PSD2-API waartoe OkiOki toegang heeft. Deze bron van gegevens is verschillend van de bron die andere spelers (e.g. CODABOX) in de markt gebruiken.
Dit betekent dat OkiOki, voor het genereren van de CODA bestanden, vertrekt van de data die we ontvangen op basis van de synchronisatie-informatie die we krijgen van een rekening. En waar er bij elke synchronisatie een begin- en eind-saldo wordt meegegeven, al dan niet met tussenliggende transacties. Dit is zo voor de 'eerste' synchronisatie, waarin we 90 dagen historiek ontvangen, en ook alle volgende synchronisaties. Het is pas nadat we een aantal synchronisaties met bijkomende transacties hebben ontvangen na de 'eerste' synchronisatie, dat we voldoende data hebben om zeker te zijn dat we correcte CODA bestanden kunnen genereren.
Wanneer er te weinig transacties zijn na de eerst synchronisatie, kunnen we geen nauwkeurige CODA bestanden aanmaken.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.