In het accountants-portaal kan jij de koppeling leggen met Exact online om de OkiOki CODA-bestanden te laten afleveren in de individuele dossiers in Exact.
NOOT: voor de overdracht van UBL-documenten gebruiken we vooralsnog de digitale mailboxen die Exact online ter beschikking stelt.
Wat heb je nodig?
Vooraleer je die koppeling legt moet je de volgende zaken even nakijken.
- Je hebt de login gegevens nodig van het account dat "Administrator"-rechten heeft voor jouw kantoor in Exact online.
- Zorg ervoor dat in dat account, alle dossiers waarvan je de CODA bestanden wil ontvangen zijn gekoppeld.
- Indien je toch bepaalde administraties niet kan zien, dan dien je de "app-machtigingen" in Exact na te kijken (via Mijn Exact Online > Beveiligingscentrum > Machtigingen voor mijn apps > OkiOki)
Wanneer dit in orde is, kan je de koppeling leggen van uit de pagina "Instellingen" in het OkiOki-accountantsportaal.
Hoe ga je te werk?
Vanuit OkiOki een koppeling met Exact te leggen, voor de CODA-bestanden, doe je als volgt:
- Ga naar het OkiOki accountants-portaal en log in met je Beheerders-account.
- Navigeer via het menu naar de Instellingen pagina.
- Op deze pagina scroll je naar de sectie: "Overdracht via API" en in de dropdown "Overdrachtstype" kies je voor de koppeling met Exact online. Op dat moment verschijnt een connectie-tegel.
- Klik op die tegel of het plus-teken om de connectie te maken met Exact online.
- Op het eerste scherm dien je aan te geven of je wil koppelen met een selectie van administraties of met alle huidige- en/of toekomstige administraties die zijn gekoppeld in je beheerdersaccount.
- TIP: Uit ervaring weten we dat je best kiest om alle huidige en toekomstige administraties te koppelen. Dit omdat je anders bij elk nieuw dossier de app-machtigingen moet aanpassen.
- TIP: Uit ervaring weten we dat je best kiest om alle huidige en toekomstige administraties te koppelen. Dit omdat je anders bij elk nieuw dossier de app-machtigingen moet aanpassen.
- Zodra je de koppeling hebt bevestigd, kom je terug in OkiOki. Daar zal je zien dat de koppeling met Exact online is gelegd.
- De laatste instelling die je nog moet aanpassen is de "Afdeling" selecteren waarlangs je de koppeling wil laten lopen. Deze afdeling komt meestal overeen met het Administrator account van je accountantskantoor, waarin alle klanten-dossiers zijn gekoppeld. Zonder deze afdeling te selecteren zal je geen individuele dossiers kunnen koppelen.
- Volgende stap: de CODA koppeling instellen in de individuele klanten-configuratie: Coda instellingen per administratie
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.