Soms kan het zijn dat je als accountant geen CODA bestanden ontvangt van de klant, terwijl die klant in de voorbije dag/dagen transacties heeft op zijn rekening(en).
Hoe gaan wij te werk?
OkiOki is niet gekoppeld aan de einde-dag verwerking van de bank, wij genereren CODA bestanden op basis van de PSD2 data die wij ophalen bij de bank. Die PSD2 data is niet gekoppeld aan de einde-dag verwerking, we halen die meermaals per dag op.
Om zeker te zijn dat we de juiste data bezorgen, doen wij de nodige controles om de eindbalans van een CODA bestand te berekenen. Wij sturen onze CODA files pas door als we zeker zijn dat onze eindbalans klopt.
Waarom komen sommige CODA bestanden dan later?
Soms zitten er verschillen tussen de balans(rekeningstand) die we van de bank ontvangen en de som van de individuele transacties. Als dat gebeurt kunnen wij niet zeker zijn dat de balans correct is en dan wachten wij tot wij de transacties binnenkrijgen die zorgen dat de rekening klopt.
In de meeste gevallen betekent dat dat het CODA bestand met een dag (of soms twee) vertraging wordt opgeleverd.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.