Via je dashboard kan je naar je lijst met actieve of je lijst met inactieve klanten gaan. Je kan deze lijsten ook bekijken via je menu. We gaan even dieper in op beide lijsten en vertellen je meer over de klantinstellingen en de mogelijkheid om codabestanden toe te voegen.
Actieve klanten
In deze lijst vind je een overzicht van al je actieve klanten. Je ziet hier ook meteen
- in welke groepen de klanten zich bevinden
- wanneer ze zich voor het laatst aangemeld hebben bij hun OkiOki account
- hoeveel UBL's er in de laatste 30 dagen verzonden zijn naar de accountant
- hoeveel to-do’s ze op hun lijstje hebben staan
- en hoeveel documenten op hun account er nog niet verzonden zijn naar de accountant
Tot slot kan je ook meteen doorklikken naar het dashboard, de to-do’s, het documenten- of transactiearchief of naar de niet verzonden documenten van je klanten.
Linksboven kan je trouwens klanten filteren volgens de groepen waartoe ze toegang hebben en rechtsboven kan je altijd een zoekopdracht uitvoeren om een klant gemakkelijk te vinden in je lijst.
Nog belangrijk om te weten is dat de cijfers in het overzicht (to-do’s, UBLs, verzonden documenten etc.) kunnen verschillen met de cijfers op het dashboard van de klant zelf. Dat komt omdat de cijfers in de lijst elk halfuur vernieuwd worden, terwijl het dashboard zelf altijd een weergave van de situatie op dat moment zelf is.
Inactieve klanten
In de lijst met inactieve klanten zie je uiteraard een overzicht van al je inactieve klanten. Dat kunnen klanten zijn die uitgenodigd zijn, maar nog niet onboarded, klanten die de onboarding zijn begonnen maar nog niet vervolledigd hebben of klanten die niet meer actief zijn met OkiOki.
In het overzicht zie je voor elke klant
- tot welke groepen de klant behoort
- wat de status van zijn of haar account is
- wanneer de klant voor het laatst uitgenodigd werd om zijn of haar account te activeren
en je kan ook meteen een nieuwe uitnodiging sturen naar de klant.
Tot slot kan je ook linksboven klanten filteren op groep of op status. Rechtsboven kan je altijd een klant opzoeken in je lijst.
Klantinstellingen
Als je in je lijst met actieve of inactieve klanten op een bepaalde klant klikt, kan je alle gegevens en instellingen van die klant bekijken en bewerken (zie Nieuwe klant toevoegen).
Opgelet: het e-mailadres en het telefoonnummer van de klant kunnen enkel aangepast worden als de klant nog niet met de onboarding is begonnen. Je kan deze gegevens dus nog veranderen als je enkel een uitnodiging hebt gestuurd naar de klant, maar zodra die effectief met de onboarding begint, en er dus een klantenrecord wordt aangemaakt, zijn die gegevens niet meer aanpasbaar om veiligheidsredenen. Zorg er dus voor dat deze gegevens zeker in orde zijn. Mocht je de gegevens nadien toch nog willen aanpassen, wanneer de klant al onboarded is, neem dan contact op met support@okioki.be.
Codabestanden
Bij de klantinstellingen kan je ook aangeven of je wil gebruik maken van codabestanden. Dit kan je pas instellen nadat de klant zijn of haar rekening heeft gekoppeld.
Bekijk hier onze uitgebreide informatie over de OkiOki codabestanden.
Klaar voor de volgende stap? Coda+: Verrijkte codabestanden voor zichtrekeningen en kredietkaarten
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.